Обавештење о упису у први разред ОШ

Поштовани,

Захваљујемо Вам се што сте исказали интересовање за упис детета у основну школу.

Имајући у виду ситуацију са коронавирусом и како би се избегле гужве по школама, ове године ће се уписивање Вашег ђака у први разред основне школе спроводити само у заказаном термину. Да бисте електронским путем заказали термин за упис, од 28. маја на Порталу еУправа биће омогућена услуга електронског заказивања термина за упис и тестирање детета у ОШ. Услуга ће бити доступна од 28. маја до 10. јула 2020. године, за термине уписа од 1. јуна до 20. јула.

ВАЖНА НАПОМЕНА1! Обављен лекарски преглед је предуслов да се дете упише у први разред. Стога Вас молимо да приступите услузи заказивања термина за упис и тестирање само ако сте већ обавили лекарски преглед детета или сте сигурни да ћете обавити преглед до термина који сте изабрали за упис. Услуга на Порталу ће бити доступна више од месец дана, тако да имате времена за све.

ВАЖНА НАПОМЕНА2! Ове године није потребно да понесете ниједан документ приликом уписа јер ће сви подаци бити прибављени по службеној дужности електронским путем. Изузетак је само лекарско уверење које је дете добило пре 16. марта 2020. године, тј. понесите лекарско уверење ако сте дете водили на преглед пре објављивања ванредног стања или код приватног лекара.

Хвала Вам што користите услуге електронске управе.

Желимо Вашем детету срећан полазак у школу!

 

С поштовањем,

Министарство просвете, науке и технолошког развоја и Канцеларија за ИТ и еУправу

 

Обавештење о изменама Календара рада

 Поштовани ученици и родитељи,

у складу са дописима Покрајинског секретаријата за образовање, Школске управе и Министарства просвете обавештавамо вас о променама школског календара и начину како ће бити реализована настава током тих дана.

Дани 10. и 13. април су нерадни, ненаставни дани (Ускрс по Грегоријанском календару).

Дани 14., 15. и 16. април су радни и наставни дани. Ови дани биће искоришћени за надокнаду часова
од 19. до 21. фебруара када смо имали распуст због епидемије грипе на територији Србије.

Настава ће се реализовати на следећи начин:

  • 14. април настава ће се изводити по распореду часова од среде - надокнада часова од 19. марта;
  • 15. април настава ће се изводити по распореду часова од четвртка - надокнада часова од 20. марта;
  • 16. април настава ће се изводити по распореду часова од петка - надокнада часова од 21. марта.

 Дани 17. и 20. април су нерадни и ненаставани дани (Васкрс по Јулијанском календару).

Радне суботе 25. април, 9., 16. и 23. мај биће искоришћене за припремну наставу за завршни испит за ученике осмог разреда као и за допунску наставу за ученике свих разреда.

 

 

 

Онлајн тестирање за ученике 8. разреда – први пробни завршни испит

 Имајући у виду актелну епидемиолошку ситуацију у земљи и мере које је донела Влада Републике Србије па у складу са тим пробни завршни испит биће организован онлајн путем преко платформе mojaucionica.gov.rs.

Наводимо извод из дописа Министарства просвете, науке и технолошког развоја.

Термини за онлајн тестирање

Oнлајн пробно тестирање ће бити спроведено по следећој динамици:

 

22. априла 2020. – тест из српског/матерњег језика

23. априла 2020. – тест из математике

24. априла 2020. – комбиновани тест

 

Ученицима ће сваки тест бити доступан 12 сати (од 8.00 до 20.00), како би могли да му приступе у време кад технички или други организациони или породични услови дозвољавају.

Преко платформе mojaucionica.gov.rs и налога који им је проследио одељењски старешина, ученик приступа решавању тестова.

Ученик ће на почетку сваког теста бирати језик на којем ради тест.

Сваки ученик ће моћи само једном да приступи решавању теста, које ће бити временски ограничено! То значи да када ученик приступи тесту, мора и да га заврши у року предвиђеном за рад. На почетку теста, ученици ће добити обавештење о дужини трајања тестирања.

Повратну информацију о резултатима теста ученик ће моћи да види након дванаесточасовног истека времена за решавање теста, када ће решења бити доступна, а ученик ће моћи да им приступи и анализира их. Наведено ће бити могуће логовањем на платформу са истим приступним налогом као и за решавање тестова.

Анализе задатака сва три теста ће бити емитоване и на каналу РТС 3, у терминима који ће накнадно бити утврђени.

За ученике који немају техничке могућности да раде онлајн тест (они који не прате наставу онлајн), школама ће бити на располагању сва три теста у ПДФ формату, на дан комбинованог теста, тј. 24. априла, како би их одштампале и проследиле родитељима. Уколико су у могућности, родитељи могу да дођу до школе и преузму тестове у складу са мерама безбедности и под условом да не буду уведене ригорозније мере забране кретања. Ради ефикасности и што већег обухвата ученика тестирањем, препорука је да школе на време обавесте родитеље и прикупе информације о потребама за штампаним тестовима. Ове тестове родитељи неће враћати школи, већ ће наставници кроз редовну комуникацију са овим ученицима добити информације о њиховом постигнућу и на основу тога дати упутства и материјале за учење – припрему за завршни испит.

Уколико не буду постојали услови за преузимање штампаних тестова, ученици ће преко РТС-а моћи да виде задатке и њихова решења.


Уколико буде потребе, штампани примерци тестова моћи ће да се преузму у школи 24. априла од 8:30 до 12:00 часова.